środa, 29 listopada 2017

Gołąbki na włoskiej kapuście

Tak jakoś naszło mnie na gołąbki.
Moje gołąbki zawsze były ze słodką kapustą.
Pierwszy raz zrobiłam na włoskiej kapuście i muszę przyznać, że nie ostatni.
Są bardzo smaczne i zdecydowanie szybciej się je robi bo kapusta ekspresowo się parzy.
Jako mięso dałam tym razem karkówkę a przeważnie była to łopatka.
Tak więc kapusta włoska będzie częściej gościć w moich gołąbkach.


1 duża główka włoskiej kapusty

Farsz :
1,5 kg karkówki bez kości
750 g ryżu
3 duże cebule
sól i pieprz do smaku

zalewa :
350 g koncentratu pomidorowego
sól i pieprz do smaku
1,5 l wody

Liście kapusty sparzyć.
Ryż ugotować w lekko osolonej wodzie i odcedzić.
Cebulę obrać i pokroić w kostkę, podsmażyć na patelni na kilku łyżkach oleju.
Karkówkę zmielić w maszynce do mięsa.

Wystudzony ryż i cebulę wrzucić do miski, dodać mięso i przyprawy i wymieszać farsz.
Na każdy liść kapusty kłaść porcje farszu i zwijać gołąbki.
Na dnie brytfanny ułożyć liście kapusty, potem gołąbki.
Na wierzchu znów położyć liście kapusty i zalać wszystko wymieszaną zalewą.
Gołąbki dusić około 30 - 40 minut od zagotowania , podawać na gorąco z pieczywem lub jak ktoś woli z ziemniakami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.