niedziela, 17 listopada 2019

Szybkie ciasto bez pieczenia

Czy już zaczynacie myśleć nad świątecznym menu ?
A może chcecie zrobić coś słodkiego na szybko i bez użycia piekarnika ?
Nic prostszego, mam super propozycję.
Ciasto ze słomki ptysiowej z bitą śmietaną, mascarpone i dżemem z czarnej porzeczki.
Wyglądem przypomina tort bo jest dość wysokie ale możecie zrobić niższą wersję.
Ja zrobiłam taki wyższy bo według mnie lepiej się prezentuje.

Jako, że Święta coraz bliżej warto już zaopatrzyć się w produkty, które będą nam pomocne w kuchni jak i przy porządkach domowych. Jak zawsze z pomocą przychodzi mi Stella. Ma super produkty i w sklepie osiedlowym jest bardzo duży wybór więc nie muszę szukać w innych sklepach. Ale jeśli nie macie takiej oferty u siebie zawsze możecie zrobić zakupy przez internet. Ja do swojego ciasta użyłam papieru do pieczenia tej firmy bo jeszcze nigdy mnie nie zawiódł.


Szybkie ciasto bez pieczenia



Szybkie ciasto bez pieczenia

Szybkie ciasto bez pieczenia


Szybkie ciasto bez pieczenia - składniki


400 g słomki ptysiowej
500 g mascarpone
1 l śmietany kremówki
cukier puder do smaku
1 dżem z czarnej porzeczki ( 300 ml )

Szybkie ciasto bez pieczenia - przygotowanie


Formę o wymiarach 24 x 24 cm wyłożyć papierem do pieczenia.
Dodatkowo przygotować sobie 4 tekturki o długości boku tortownicy i obłożyć każdy kartonik papierem do pieczenia.
Kartoniki ułożyć wewnątrz formy tworząc podwyższenie boków.
Jeśli zależy Wam na tym aby słomka była ułożona w jednym kierunki dla pewności zróbcie jakiś ślad na przykład markerem na formie.
Śmietanę ubić z mascarpone i cukrem pudrem ( do smaku ).
Na dnie formy ułożyć warstwę słomki, na słomce rozłożyć porcję śmietany i za pomocą rękawa cukierniczego fikuśnie rozłożyć połowę dżemu.
Następnie rozłożyć znów słomkę, śmietanę i znów słomkę, śmietanę i resztę dżemu.
Na koniec resztę słomki rozdrobnić ale nie za mocno i posypać nią wierzch ciasta ( lekko docisnąć ).
Ciasto wstawić do lodówki na kilka godzin. 


Szybkie ciasto bez pieczenia





4 komentarze:

  1. WYGLĄDA CUDOWNIE ,MUSZĘ ZROBIĆ ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie. Ale wolałabym wiedzieć komu odpowiadam na komentarz. Następnym razem nie opublikuję komentarza.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.