sobota, 21 grudnia 2019

Pierniczki z muscovado na miodzie rzepakowym

Moja kolejna propozycja pierniczków.
Te szybciej miękną i są smaczniejsze od poprzednich, choć tamte też są smaczne.
Część pierniczków syn zaniósł do szkoły na Wigilię klasową.
Część została do schrupania w domu.
Dekoracja nie powala ale nie mam umiejętności dekorowania pierników, choć jak na moje możliwości to myślę, że wyszło nieźle.
Następnym razem myślę, że będzie lepiej.
Ważne, że są domowe i smaczne choć mówi się, że je się oczami.


Pierniczki z muscovado na miodzie rzepakowym


Pierniczki z muscovado na miodzie rzepakowym



Pierniczki z muscovado na miodzie rzepakowym - składniki


2 jajka
1/2 szk miodu rzepakowego
1 szk cukru muscovado 
4,5 szk mąki pszennej
1 łyżeczka sody
1 łyżka przyprawy do piernika
1 czubata łyżka kakao
160 g masła


Pierniczki z muscovado na miodzie rzepakowym - przygotowanie


Miód podgrzać lekko w rondelku.
Dodać masło i zostawić aż się rozpuści, od czasu do czasu przemieszać.
Wszystkie suche składniki umieścić w misce.
Muscovado można rozetrzeć gdyby okazało się, że ma grudki.
Jajka rozbełtać w przestudzonym miodzie z masłem i wlać to so miski.
Wymieszać składniki, zagnieść ciasto i podzielić na porcje.
Zawinąć w folię spożywczą i schować do lekkiego schłodzenia ale nie za długo.
Porcje ciasta wałkować na placki o kilkumilimetrowej grubości i wycinać dowolne kształty.
Najlepiej na blaszce układać tej samej wielkości ( ja piekłam każdy wzór osobno ).
Pierniczki układać na blachach wyłożonych papierem do pieczenia i piec w zależności od wielkości 7-9 minut w 180 stopniach.
Pierniczki wystudzić i udekorować lukrem królewskim.
Gdy lukier zastygnie schować do pojemników aby zmiękły.


Pierniczki z muscovado na miodzie rzepakowym



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.