poniedziałek, 21 listopada 2022

Francuskie kręciołki

                                Jeśli lubicie ciasto francuskie, to ta propozycja przypadnie Wam do gustu. Wystarczy kilka składników i mamy smaczną przekąskę na ciepło. Pomysł podpatrzyłam gdzieś w internecie i zrobiłam swoją wersję, zamieniając żółty ser na pyszny ser od Sery korycińskie. Jeśli jeszcze nie mieliście okazji kosztować tych serów, to koniecznie nadróbcie zaległości. Sery są pyszne i każdy znajdzie swój ulubiony smak. A skąd nazwa kręciołki? A wymyśliła ją moja wnusia Amelka, która jak wiecie, często pomaga mi w kuchni. Tak sobie myślałam, a Ona powiedziała: 

- Babcia, a może nazwiesz je kręciołki, bo tak je skręcasz?

No to zostały kręciołki. To co, pieczecie? Jeśli tak, nie zapomnijcie wysłać fotki i dać znać czy Wam posmakowały.



Francuskie kręciołki




Francuskie kręciołki


Francuskie kręciołki




Francuskie kręciołki - składniki


2 op ciasta francuskiego
ok. 1/2 szk passaty pomidorowej
sól, pieprz do smaku
1/2 łyżeczki ziół prowansalskich
1/2 pęczka natki pietruszki (posiekać)
ok. 50-60 g masła (stopić)
1 jajko
2 łyżki mleka



francuskie kręciołki - przygotowanie



Passatę wymieszać z przyprawami. Jedno ciasto rozwinąć na macie lub stolnicy. Posmarować passatą po całej powierzchni. Na to rozsypać starty lub pokruszony (ja po prostu drobno rozkruszyłam w palcach i rozsypałam po cieście). Na serze rozsypać posiekaną natkę i zakryć drugim ciastem i lekko docisnąć na całej powierzchni. Wierzch posmarować stopionym masłem. Za pomocą radełka przeciąć wszystko w połowie wzdłuż. Następnie w poprzek przeciąć na 10-12 pasków. Na każdy pasek z jednego rzędu położyć po pasku z drugiego rzędu. Patyczkiem do szaszłyków nacisnąć wzdłuż przez środek. Potem delikatnie wziąć każdy podwójny pasek i skręcić kilka razy tworząc takie kręciołki (jedną i drugą ręką w przeciwne strony). Kręciołki układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Posmarować je rozmąconym jajkiem z mlekiem. Kręciołki piec 20 minut w 200 stopniach. Podawać na gorąco, ale na zimno też nie są złe.


Francuskie kręciołki


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.