sobota, 4 listopada 2023

Odrywany chlebek

           Do upieczenia tego chleba zabierałam się bardzo długo. W końcu się za niego zabrałam. I wiecie co? Żałuję, że tak długo zwlekałam. Chleb jest błędny i wbrew pozorom mega prosty w przygotowaniu. Nie byłabym sobą gdybym nie urwała kawałek takiego ciepłego. Oj jaki jest dobry. Przepisów na ten chlebek jest wiele, ale ja zainspirowałam się przepisem Jakuba Kuronia

Troszkę dałam od siebie w przygotowaniu masełka. Polecam Wam jeśli jeszcze go nie piekliście. 


Odrywany chlebek


Odrywany chlebek


Odrywany chlebek

Odrywany chlebek



Odrywany chlebek - składniki


Ciasto:
600g mąki pszennej typ 500 
2 łyżeczki soli (płaskie) 
4 łyżki oleju
1 łyżeczka cukru 
40g świeżych drożdży 
300ml letniej wody 

Masło:
150 g miękkiego masła 
sól i pieprz do smaku 
1/2 op przyprawy suszone pomidory z bazylią i czosnkiem 
1/2 łyżeczki czosnku staropolskiego
1/3 łyżeczki ziół prowansalskich
1 mały pęczek natki pietruszki 



Odrywany chlebek - przygotowanie


Drożdże wymieszać z cukrem aż będą płynne. Wlać wodę, olej i wsypać mąkę oraz sól. Wyrobić ciasto i odstawić do wyrośnięcia. Gdy ciasto rośnie do miseczki przełożyć masło, dodać przyprawy, posiekaną natkę i dokładnie wszystko połączyć. Gdy ciasto odrosło chwilkę wyrobić i rozwałkować na placek ok. 5 mm grubości. Na placku rozsmarować masło. Następnie cskiusc pociąć na paski ok 5 cm szerokości. Tortownicę o średnicy 24 cm (najpierw dałam 27, ale wydawało mi się, że będzie za duża. Przełożyłam więc do 24 cm, bo w przepisie było 22cm). Każdy pasek składać jak harmonijkę i układać pionowo w tortownicy. Piekarnik nastawić na 180 stopni (bez termoobiegu). Gdy się nagrzeje wstawić tortownicę do piekarnika i piec chlebek 40-45 minut. Po upieczeniu chlebek wystudzić, ale nie wiem czy wytrzymacie i nie zaczniecie zajadać ciepłego. 
Smacznego. 

Odrywany chlebek

Odrywany chlebek

Odrywany chlebek

Odrywany chlebek

Odrywany chlebek




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.