piątek, 26 września 2014

Dyniowy sernik z mango i wanilią

                          Mój mąż dynię omija szerokim łukiem. Upiekłam sernik z dynia Hokkaido nie mówiąc Mu co tam jest w środku. Dodałam także pyszne mango z wanilią od Eterno. Co prawda zaleca się użyć go do herbaty ale ja jak to ja poszłam w innym kierunku i dodałam właśnie do sernika. I przyznam, że to był bardzo dobry wybór. Sernik wyszedł puszysty, że aż trudno go było kroić. Mąż wcinał sernik z wielkim apetytem, więc powiedziałam Mu, żeby więcej nie mówił że nie lubi dyni. A to, że naprawdę Mu smakował świadczy to, że pyta się kiedy znowu go upiekę.

                rozwiń i czytaj przepis :


1 kg serka waniliowego z kawałkami wanilii ( w wiaderku )
1/3 szk jogurtu naturalnego
5 jajek
1/4 szk cukru
1 budyń śmietankowy
150 g dyni hokkaido ( waga po starciu na tarce na drobnych oczkach )
2 łyżki mango z wanilią w syropie
1 szczypta soli
cukier puder 
biszkopty okrągłe ( tyle aby zakryć dno tortownicy )


Dynię wymieszać z mango i wanilią.
Białka jajek oddzielić od żółtek.
Do białek wsypać szczyptę soli.
Żółtka utrzeć do białości z cukrem, potem dodać startą dynię i mango z wanilią i wymieszać.
Następnie dodać jogurt, wsypać budyń i ponownie wymieszać.
Na koniec nadal miksując dodawać serek waniliowy.
Z białek ubić na sztywno pianę, dodać do masy serowej i delikatnie wymieszać.
Dno tortownicy o średnicy 23 cm wysmarować masłem, wyłożyć biszkoptami i wylać na nie masę serową.
Na dno piekarnika wstawić naczynie z wodą, tortownicę ustawić na kratce na drugim poziomie od dołu ( w zależności od piekarnika ) i piec przez 30 minut w 180 stopniach.
Następnie temperaturę zmniejszyć do 150 stopni i piec jeszcze 30-40 minut.
Po upieczeniu sernik zostawić przy uchylonych drzwiczkach do wystygnięcia a potem wstawić najlepiej na noc do lodówki.
Przed podaniem posypać sernik cukrem pudrem.




Dynia na słodko i słono

6 komentarzy:

  1. Cudny, taki sernik idealny na weekend!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wpraszam się na taki cudowny kawałek serniczka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Serniczek to ja uwielbiam, już się skradam z talerzykiem
    Wygląda baaardzo apetycznie,koniecznie do wypróbowania )
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję i zapraszam. Mam dużo dyni, więc upiekę jak braknie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.