poniedziałek, 15 grudnia 2014

Gulasz wieprzowy z opieńkami

                                  Uwielbiam połączenie mięsa z grzybami. W tym roku grzybów mam sporo a bardzo dużo opieniek. Często więc robię gulasze czy inne dania z tymi pysznymi grzybami. Tym razem pyszny gulasz a do niego najlepiej lubię buraczki i ziemniaki lub chleb. Proste a jakże smaczne danie.

rozwiń i czytaj przepis :


1 kg łopatki wieprzowej
250 g blanszowanych opieniek ( użyłam mrożonych )
1 cebula
Dodatkowo :
sól
pieprz
papryka słodka
ziele angielskie
liść laurowy
opcjonalnie kucharek w płynie
1 l wody
1 łyżka mąki
3 łyżki oleju

Grzyby rozmrozić, cebulę i umyte mięso pokroić w kostkę.
W szerokim rondlu rozgrzać olej, wrzucić mięso i podsmażyć.
Dodać cebulę i grzyby i dalej smażyć około 10 minut.
Potem podlać wszystko gorącą wodą, dodać przyprawy i dusić pod przykryciem do miękkości mięsa.
Gdy jest miękkie odrobinę mąki rozprowadzić w małej ilości mąki i zagęścić nią sos.
Gulasz zagotować i w miarę potrzeby doprawić gdyby okazało się, że gulasz potrzebuje jakiejś przyprawy.

2 komentarze:

  1. Ja w tym roku nie zebrałam ani jednego grzyba :( A bardzo lubię takie grzybowe gulasze. Mogłabym je jeść na okrągło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moich stronach też nie zawsze są grzyby. Jeżdżę do rodzinki jakieś 80 km w jedna stronę, ale mam pewność, że zawsze nazbieram :) A potem cieszę się smakiem grzybów do następnych zbiorów.

      Usuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny.
Jeśli spodobał Ci się ten post będzie mi miło jeśli zostawisz komentarz. Będzie to znak, że odwiedzasz mojego bloga i chętnie zobaczę Cię tu ponownie. A jeżeli skorzystasz z przepisu to dodatkowo wyślij mi zdjęcie potrawy jaką przygotujesz.
Jednocześnie proszę o nie umieszczanie linków swoich lub innych stron.

Zapraszam do odwiedzin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...