czwartek, 18 czerwca 2015

Truskawki z nutą lawendy

                                  Robiąc przetwory staram się robić małe ilości danego przetworu ale tez chcę aby zawsze miały inny i niepowtarzalny smak. Dodaje wtedy co tylko mi przyjdzie na myśl. Tak też stało się z tą konfiturą. Dostałam upominek od Diamantowej Kuchni a w nim był między innymi cukier żelujący trzcinowy. Pomyślałam co by tu fajnego z nim zrobić i wpadła mi w oko suszona lawenda. No i raz dwa i mam aromatyczne truskawki z nuta lawendy i trzcinowego cukru. A cukier polecam Wam bo przetwory z nim robi się bardzo szybko i dobrze smakują.



500 g truskawek
500 g cukru żelującego trzcinowego Diamant
1 łyżeczka suszonej lawendy

Umyte i pozbawione szypułek truskawki pokroić i wrzucić do miski.
Wsypać lawendę i cukier, dokładnie wymieszać.
Miskę zakryć i wstawić do lodówki na 4 godziny.
Potem przełożyć je do szerokiego rondla i zagotować mieszając.
Gotować 4 minuty a potem gorącą konfiturą napełnić wyparzone słoiki.
Zakręcić słoiki zakrętkami i zostawić do wystudzenia.
Przechowywać w chłodnym miejscu.

Jak zdążyliście zauważyć mam dla Was ciągle nowe gazetki z promocjami.
Zajrzyjcie koniecznie, może wybierzecie się akurat na zakupy :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.