czwartek, 15 października 2015

Jarzynówka z serkiem topionym

Ostatnio na dworze coraz zimniej.
Ugotowałam więc pyszną zupę jarzynową z dodatkiem serków topionych.
Do tej zupy dodałam nietypowy składnik bo do jarzynowej raczej się go nie dodaje.
A jest nim biały burak ćwikłowy.
Pamiętacie ?
Kilka dni temu dodałam przepis na babkę z tym burakiem.
Ugotowałam też je do drugiego dania obiadowego, zrobiłam surówkę ale kilka ich zostało.
Szkoda wyrzucić, więc pokroiłam w kostkę i dodałam do zupy.
Niby trochę tego, trochę tego i wyszedł tej zupy spory garnek.
Ale nie ma co się martwić bo będzie na jutro.

   
ok. 2,5 l wody
700 g kości wieprzowych ( u mnie mostki )
7 ziemniaków kupisz tutaj
4 - 5 marchewek kupisz tutaj
3 młodziutkie cukinie ( lub 1/2 średniej )
2 ugotowane białe buraki ćwikłowe
1 czerwona papryka
1/2 puszki groszku konserwowego
250 g białej kapusty
4 łyżki posiekanej natki pietruszki
4 łyżki posiekanej naci selera
4 łyżki posiekanego koperku
2 serki topione
3/4 szk słodkiej śmietany 18 %
sól do smaku
pieprz do smaku

Do garnka wlać wodę i włożyć umyte kości.
Gotować około 45 minut wcześniej po zagotowaniu zdjąć burzyny.
Gdy wywar się gotuje przygotować warzywa czyli umyć, obrać i pokroić ( cukinii nie trzeba obierać ) w kostkę.
Groszek odcedzić z zalewy na sitku.
Gdy kości są miękkie wyjąc je i po przestudzeniu obrać z mięsa.
Wywar posolić i dodać pieprz.
Następnie wrzucić marchewkę i ziemniaki a także natkę pietruszki i selera oraz kapustę i gotować prawie do miękkości.
Potem dodać paprykę i cukinię a gdy zmięknie wrzucić pokrojone buraki i groszek.
Gdy zupa się gotuje dodać serki i zupę mieszać delikatnie aż się serki rozpuszczą.
Po zagotowaniu wyłączyć ogień pod garnkiem i zabielić zupę śmietaną poprzez wlanie do jakiegoś naczynia śmietany, dolaniu odrobiny zupy, wymieszaniu i wlaniu do garnka z zupą.
Wymieszać zupę i na koniec posypać posiekanym koperkiem.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.