sobota, 10 lutego 2018

Babka z karobem i lemon curd

Oj jak dawno nie piekłam babki.
Więc dziś jest.
A z czym ?
A z karobem - znacie karob ?
Nie ?
To koniecznie poznajcie.
Karob jest odpowiednikiem kakao, melasy i czekolady i ma szerokie zastosowanie w kuchni.
Ja dałam karob do babki zamiast kakao właśnie.
A dodatkowo wzbogaciłam smak lemon curdem.

A talerzyk na którym podałam babkę jest od Galeria Cuda Świata - antyki&design




2 czubate łyżki lemon curd
4 duże jajka
3/4 szk cukru
1 łyżka ekstraktu waniliowego
200 ml oleju rzepakowego
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 szk mąki ziemniaczanej
1 czubata łyżka karobu

cukier puder do posypania babki

Piekarnik nagrzać do 165 stopni.
Jajka, lemon curd, ekstrakt i cukier ubijać w misce kilka minut.
Następnie maleńkim strumieniem wlewać olej ale nie przerywając ubijania.
Mąki przeisane razem z proszkiem do pieczenia dodać do masy i wymieszać ale tylko do połączenia składników.
Keksówkę o wymiarach 11 x 30 cm wyłożyć papierem do pieczenia i wylać 3/4 ciasta.
Do reszty ciasta dodać karob i wymieszać, rozłożyć ciemne ciasto wzdłuż na jasnym cieście a potem włożyć do dna patyczek do szaszłyków i przeciągnąć do drugiego końca foremki.
Formę wstawić do piekarnika na godzinę.
Upieczoną babkę wyjąć z formy na kratkę i oprószyć cukrem pudrem.




4 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.