poniedziałek, 11 listopada 2019

Rostbef pieczony w soli

Święta Bożego Narodzenie zbliżają się nieubłaganie i pomału czas pomyśleć o tym co podamy na świąteczny stół.
Już teraz możemy zrobić przymiarkę aby mieć pewność czy dana potrawa nam zasmakuje.
Ja przygotowałam rostbef wołowy  pieczony w soli.
Kiedyś piekłam tak karkówkę i była smaczna, więc tym razem padło na wołowinę.
Podałam ja z pieczonymi ziemniakami i surówką z czerwonej kapusty ale Wy możecie zrobić inną kombinację i zrobić też sos.
Myślę, że taka propozycja zagości na Święta bo mało pracy a efekt smaczny.

Rostbef podałam na talerzach Dotty od Ambition a do wyjęcia gorącej blachy użyłam rękawic też od Ambition. Jako, że część osób już szuka świątecznych prezentów, śmiało można coś podarować bliskim tej właśnie firmy.


Rostbef pieczony w soli



Rostbef pieczony w soli



Rostbef pieczony w soli - składniki


1 rostbef ( u mnie 1,9 kg )
3 łyżki sosu sojowego
1 płaska łyżeczka pieprzu świeżo mielonego
1 kg soli kamiennej
ok 100 ml wody
3 łyżki oleju


Rostbef pieczony w soli - przygotowanie


Rostbef umyć i osuszyć.
Związać sznurkiem wędliniarskim aby utworzyć formę pieczeni.
Rostbef natrzeć sosem sojowym i odłożyć na pół godziny.
Po tym czasie natrzeć mięso pieprzem podsmażyć na rumiano na patelni z każdej strony po kilka minut na patelni ( najlepiej z grubym dnem ) z olejem.
Mięsa nie należy nakłuwać aby soki nie wyciekły.
Po podsmażeniu mięsa sól wymieszać z wodą i około 1/4 wyłożyć na dno blaszki.
Na soli ułożyć mięso i obłożyć je resztą soli dociskając sól do mięsa.
Blaszkę wstawić do piekarnika na grzanego do 180 stopni i piec godzinę.
( jeśli chcecie bardziej upieczone wydłużcie czas o 15 minut (
Po upieczeniu mięso zostawić na 15 minut a potem rozbić sól, zakryć mięso folią spożywczą i zostawić jeszcze na 10 minut.
Po tym czasie kroić pieczeń na plastry i podawać z pieczonymi ziemniaczkami i surówką lub z tym co lubicie.

Rostbef pieczony w soli


Rostbef pieczony w soli





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.