czwartek, 5 sierpnia 2021

Ziemniaczane kluski z podagrycznikiem i liśćmi rzodkiewki

                                         Dziś mam dla Was propozycję na kluski ziemniaczane z dodatkiem podagrycznika i liści rzodkiewki. Niedawno dowiedziałam się, że to co uważałam za zielsko w moich kwiatach jest cennym zielem. Od tej pory staram się wyrywając go dodawać do różnych potraw. I tu padło na kluski. Są to praktycznie zwykłe kopytka podane z tymi dodatkami i uformowane w kulki. Możecie podać je okraszone z surówką lub z ulubionym sosem. Każda wersja będzie pyszna.


Ziemniaczane kluski z podagrycznikiem i liśćmi rzodkiewki


Ziemniaczane kluski z podagrycznikiem i liśćmi rzodkiewki




Ziemniaczane kluski z podagrycznikiem i liśćmi rzodkiewki - składniki


1,5 kg ugotowanych ziemniaków
mąka pszenna
mąka ziemniaczana
2 jajka
1 garść młodych liści podagrycznika
zdrowe liście z 1 pęczka rzodkiewki


Ziemniaczane kluski z podagrycznikiem i liśćmi rzodkiewki - przygotowanie


Ziemniaki zmielić w maszynce do mięsa (ja miałam ziemniaki z dnia poprzedniego).
W misce wyrównać ziemniaki, podzielić na 4 części i jedną wybrać na bok.
We wgłębienie wsypać obie mąki w proporcji: 2 części mąki pszennej i 1 część mąki ziemniaczanej.
Dodać również jajka i posiekane liście rzodkiewki i podagrycznika.
Połączyć składniki w jednolite ciasto, ale nie za długo, bo masa zrobi się rzadka.
Masę dzielić i formować kulki wielkości trochę większej od orzecha włoskiego.
Kule gotować w osolonej wodzie kilka minut od wypłynięcia.
Podawać okraszone z surówką z kapusty lub sosem.

Ziemniaczane kluski z podagrycznikiem i liśćmi rzodkiewki




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.