wtorek, 14 czerwca 2022

Czekoladowe ciasto z truskawkami

                           Jakiś czas temu wpadł mi w oko super przepis na mega pyszne i mega proste w przygotowaniu ciasto. Robi się je bez użycia miksera i wystarczy dosłownie kilka ruchów rózgą, aby je zrobić. Pierwszy raz zrobiłam według przepisu, ale dałam dodatkowo borówki, bo nie miałam w domu tyle truskawek. Wyszło mega pyszne. I ja jak to ja nie byłabym sobą, gdybym czegoś nie pokombinowała. Zrobiłam więc troszkę inną wersję tego ciacha i wyszło równie pyszne, choć odrobinkę mniej puszyste. To, co dodałam innego to miód zamiast cukru i oprócz kakao wsypałam super czekoladę. Oj, uwierzcie, że ciacho jest super. Nie zwlekajcie i pieczcie. Jeśli nie macie tych składników, to niżej wrzucę Wam link do oryginalnego przepisu.

                          A wracając do składników, to nie musicie wychodzić z domu, aby je nabyć. Z pomocą przyjdzie Wam sklep spożywczy online. Naprawdę polecam, macie gwarancję nieuszkodzonej paczki. Wszystko solidnie spakowane i zabezpieczone. Duży asortyment, więc każdy znajdzie coś dla siebie. Tak więc nie wyrzucacie pieniędzy w błoto, bo sklep dba o kupujących. Produkty są dobrej jakości. Kupicie tam między innymi pyszne miody i czekolady do picia, które świetnie sprawdzą się do ciast. Polecam gorąco.

Aby przygotować ciasto użyłam szklanki o pojemności 350 ml i składniki odmierzałam właśnie szklanką. Blacha o wymiarach 40x26 cm. Jeśli użyjecie mniejszej, to ciasto będzie wyższe.


Czekoladowe ciasto z truskawkami


Czekoladowe ciasto z truskawkami


Czekoladowe ciasto z truskawkami



Czekoladowe ciasto z truskawkami - składniki


3 szk mąki pszennej typ 500
(jeśli lubicie bardziej słodkie, dodajcie trochę cukru lub więcej miodu)
1 cukier waniliowy z migdałami
3 łyżki kakao
3 łyżki czekolady do picia (oczywiście proszek)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki octu jabłkowego
2/3 szk oleju rzepakowego
2 szk zimnej wody
2 szczypty soli
ok. 300 g truskawek
cukier puder do oprószenia ciasta


Czekoladowe ciasto z truskawkami - przygotowanie


Blachę wyłóż papierem do pieczenia i nastaw piekarnik na 180 stopni z termoobiegiem. Mąkę, proszek do pieczenia, kakao i czekoladę oraz cukier waniliowy przesiej przez sitko do miski. Wodę i olej wymieszaj c miodem, aż miód się rozpuści. Płynne składniki wlej do suchych i wymieszaj rózgą, aby składniki tylko się połączyły. Przelej ciasto do blachy, a na górę rozłóż pokrojone truskawki. Blachę wstaw do piekarnika i piecz ciasto 35-40 minut do suchego patyczka (jeśli zrobicie z mniejszej ilości składników, to czas skróćcie o 5 minut). Po upieczeniu ciasto wystudź i oprósz cukrem pudrem.



Czekoladowe ciasto z truskawkami


Czekoladowe ciasto z truskawkami


                                         A tutaj macie link do oryginalnego przepisu:


                                                  Zdjęcie ciasta z tego przepisu.

ciasto z oryginalnego przepisu



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.