czwartek, 29 września 2022

Krem warzywny

                           Ta zupa powstała zupełnie przypadkowo, bo miały być placki ziemniaczane. Miałam kawałek dyni i cukinii w lodówce oraz inne resztki warzyw, wrzuciłam więc do gara i wyszła super zupa krem. Podałam ją z grzankami ziołowymi i pestkami dyni. Szybko, smacznie i nic się nie marnuje. Na taką kapryśną pogodę jak znalazł.


Krem warzywny



Krem warzywny

Krem warzywny



Krem warzywny - składniki


500 g dyni hokkaido
250 g cukinii
10 cm pora
1 mały ząbek czosnku
1 duża marchewka
1 garść świeżego szpinaku
1 duży ziemniak
1 szk wody
1 łyżka masła
do smaku:
sól
papryka słodka
pieprz
2 łyżki pasty do dań z patelni z suszonymi pomidorami i octem balsamicznym



Krem warzywny - przygotowanie


Z dyni i cukinii usunąć gniazda nasienne i obrać razem z innymi warzywami wymagającymi obrania. Opłukać i pokroić na kawałki. W garnku roztopić masło i wrzucić pokrojone składniki, smażyć kilka minut. Potem wlać wodę, dodać przyprawy i dusić wszystko pod przykryciem do miękkości. Gdy warzywa będą miękkie zblendować wszystko na gładki krem (można przetrzeć przez sito, ale ja tego nie robię) i  w razie potrzeby jeszcze doprawić. Zupę nalać do miseczek i posypać grzankami i pestkami dyni. Udekorować natką, smacznego.



Krem warzywny

Krem warzywny

Krem warzywny


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.