piątek, 9 września 2022

Pasta paprykowa

                                     Dziś coś z przetworów, a jest to pasta paprykowa. Historia przepisu jest długa niczym łańcuszek. Dostałam go od koleżanki, ona dostała go od swojej koleżanki, a mojej znajomej. Znajoma dostała go od kuzynki i to na razie tyle, ale pewnie przekazywanie przepisu sięga dalej. Faktem jest, że pasta jest mega smaczna i możecie ją wykorzystać do wielu potraw, a nawet po prostu posmarować nią pieczywo lub wędlinę czy ser na kanapkach. Ja już zrobiłam drugą partię i lekko zmodyfikowałam przepis, bo ja jak to ja, muszę coś dać od siebie. I tutaj podam Wam przepis mojej wersji tej pysznej pasty. Cena papryki trochę wystopowała, więc jeśli nie macie swojej, to warto kupić i zrobić w słoiki taką pastę. Polecam.


Pasta paprykowa


Pasta paprykowa



Pasta paprykowa - składniki


4 kg czerwonej papryki (waga po obraniu)
700 g koncentratu pomidorowego
2 op przyprawy suszone pomidory z czosnkiem i bazylią
1 czubata łyżka ziół prowansalskich
5 ząbków czosnku
4 liście laurowe
4 kulki ziela angielskiego
300 ml oleju
300 g cukru
1 szk octu
sól do smaku



Pasta paprykowa - przygotowanie



Oczyszczone papryki mielimy na najgrubszych oczkach razem z czosnkiem prosto do dużego garnka. Następnie dodajemy sól, olej i cukier i gotujemy, aż nadmiar soku odparuje. Potem dodajemy przyprawy i koncentrat i gotujemy pastę jeszcze 10 minut od czasu do czasu mieszając. Na koniec dolewamy ocet, gotujemy jeszcze 5 minut. Gotową pastę (im dłużej gotujemy, tym będzie gęściejsza) przekładamy do słoiczków, zakręcamy i pasteryzujemy od zagotowania wody 10 minut. Wyjmujemy słoiki, studzimy i wynosimy w chłodne i suche miejsce.


Pasta paprykowa


Pasta paprykowa



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.