czwartek, 27 kwietnia 2023

Kotlety ziemniaczane

                                            Też tak czasami macie, że zmieniacie plany co do obiadu? Ja tak mam od czasu do czasu. I tak właśnie było wczoraj. Miałam robić kopytka, zostało mi trochę sosu ze szpinakowo śmietanowego z dodatkiem czerwonego pesto (kolor wyszedł okropny, ale sos był mega pyszny. A w tym sosie zrobiłam filety z kurczaka). No, ale mowa tu o zmianie koncepcji na obiad. Pomyślałam, że będzie coś innego, ale pysznego. Jako że koło domu w moich kwiatach zadomowił się podagrycznik, który jest jadalny i można go wykorzystać w kuchni (nie wszyscy o tym wiedzą i walczą z nim  na różne sposoby) to skubnęłam trochę i wrzuciłam go do kotletów. To co ktoś chętny na przepis?


Kotlety ziemniaczane



Kotlety ziemniaczane

Kotlety ziemniaczane



Kotlety ziemniaczane - składniki


800 g ugotowanych ziemniaków
10 jajek ugotowanych na twardo
1 duża cebula
350 g różnych wędlin (boczek, szynka, ogonówka. U mnie resztki z lodówki)
4 łyżki bułki tartej
2 jajka
1 garść posiekanego czosnku niedźwiedziego
1 garść posiekanych liści podagrycznika
1/2 posiekanego pęczka koperku
sól i pieprz do smaku
Dodatkowo ;
bułka tarta do panierowania
jajka
olej do smażenia


kotlety ziemniaczane - przygotowanie


Wędliny i cebulę pokroić i podsmażyć na rumiano, wystudzić.
Ziemniaki i jajka zetrzeć na tarce o grubych oczkach do miski.
Do startych składników dodać pozostałe i wymieszać je.
Z masy formować okrągłe kotlety, obtoczyć w bułce tartej, zanurzyć w rozmąconym jajku i ponownie panierować w bułce tartej.
Kotlety smażyć po kilka minut z każdej strony na rumiano.
Po usmażeniu odsączyć na ręczniku papierowym.
Podawać na przykład z sosem szpinakowo śmietanowym i paprykowym pesto.

Kotlety ziemniaczane

Kotlety ziemniaczane

Kotlety ziemniaczane


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.