niedziela, 27 września 2015

Dynia na zimową zupę

Jeśli macie nadmiar dyni i nie wiecie co z nią zrobić to mam pomysł na jej wykorzystanie.
Po prostu zamknijcie ją w słoiku i wykorzystajcie zimą do zupy.
Można też dodać ja na przykład do sosów.
Wszystko od Was zależy, może wyczarujecie coś nowego i smacznego z dodatkiem takiej oto dyni.



600 g dyni ( waga po obraniu i usunięciu gniazda nasiennego )
1 łyżka soli
1 szk wody

Dynię pokroić w kostkę i wrzucić do garnka.
Wlać wodę i gotować do miękkości dyni.
Potem posolić, wymieszać i zagotować.
Gorącą dynie przełożyć do wyparzonych słoiczków i szybko zakręcić zakrętki.
Słoiki postawić do góry dnem do wystygnięcia a potem przechowywać w chłodnym i przewiewnym miejscu.
Na dłuższy okres na przykład zimowy słoiki trzeba pasteryzować przez 15 minut.





2 komentarze:

  1. Hmm, zrobiłam w proporcji 3kg dyni na 5 łyżek soli (zakładając, że na każde 600 gramów przypada 1 łyżka). Dawno nie jadłam czegoś tak okropnie słonego, musiałam pędem lecieć dokupić jeszcze drugą dynię, żeby to się w ogóle dało spożywać... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ta dynia jest słona. A dlatego, że dynia nawet pasteryzowana może się zepsuć. Sól dodatkowo chroni dynię przed zepsuciem. I tej dyni nie je się samej a dodaje do zupy, jeśli gotujemy i już tej zupy nie solimy. Ta dynia nie jest do spożycia bezpośrednio ze słoika. Mój błąd bo mogłam to dopisać. Ale z drugiej strony czytając składniki można się domyśleć, że taka ilość soli daje słoność.

      Usuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny.
Jeśli spodobał Ci się ten post będzie mi miło jeśli zostawisz komentarz. Będzie to znak, że odwiedzasz mojego bloga i chętnie zobaczę Cię tu ponownie. A jeżeli skorzystasz z przepisu to dodatkowo wyślij mi zdjęcie potrawy jaką przygotujesz.
Jednocześnie proszę o nie umieszczanie linków swoich lub innych stron.

Zapraszam do odwiedzin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...