piątek, 9 października 2015

Cebulka prażona

Bardzo lubię prażoną cebulkę ale jakoś nigdy nie robiłam jej sama tylko kupowałam w sklepie.
Ale tak sobie pomyślałam, że przecież można zrobić ją samemu w domu.
Wystarczy kilka składników i mamy swoją domową cebulkę.
Najbardziej lubię pieczywo z dodatkiem takiej cebulki bo jest aromatyczne i ma jej smak.
Oczywiście można jej użyć do innych potraw.

3 cebule kupisz tutaj
2 łyżki mąki kupisz tutaj
2 szk oleju rzepakowego
sól do smaku

Cebule obrać, umyć a po osuszeniu pokroić w kostkę.
Przełożyć do miseczki, wsypać mąkę i wymieszać starając się oddzielić warstwy cebuli.
W rondelku rozgrzać olej.
Cebulę kłaść partiami otrzepując ją z nadmiaru mąki.
Smażyć do lekkiego zbrązowienia ale nie spalenia.
Usmażoną cebulkę wyjmować za pomocą łyżki cedzakowej na papierowy ręcznik aby odsączyć ją z nadmiaru tłuszczu.
I tak samo smażyć kolejne porcje.
Potem cebulkę posolić i przeł;ożyć do słoika.
Szczelnie zamknąć i przechowywać najlepiej w szafce i spożyć w ciągu miesiąca.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.