sobota, 28 kwietnia 2012

Babka ziemniaczana

                           W moim rodzinnym domu moja mama często piekła babkę ziemniaczaną. Ja od czasu do czasu też ją piekę, ale białka ubijam i dodaję do masy. Babka jest delikatniejsza i nie taka zbita.

Przepis bierze udział w konkursie 



składniki :
1,2 kg ziemniaków
3 jajka
2 łyżki kaszy manny
300 g wędzonego boczku
3 kabanosy
2 cebule
1/2 łyżeczki czosnku granulowanego
sól i pieprz do smaku

sposób przygotowania :
Ziemniaki obrać, umyć i zetrzeć na tarce do ziemniaków.
Boczek, kabanosy i cebulę pokroić w kostkę i podsmażyć na patelni.
Do ziemniaków dodać żółtka, czosnek przestudzony boczek z kabanosem i cebulą oraz kaszę.
Doprawić solą i pieprzem do smaku.
Z białek ubić pianę i dodać do masy.
Delikatnie wymieszać.
Do większej formy keksowej przełożyć masę, wyrównać powierzchnię.
Babkę piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 80 minut.
Podawać na gorąco lub na zimno.

4 komentarze:

  1. Uwielbiam babkę :) Ale właśnie wolę taką twardą i zbitą, a w ogóle najlepsza jest następnego dnia odsmażona na patelni ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. lubię babkę ziemiaczaną wspaniałe jedzonko pycha

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny.
Jeśli spodobał Ci się ten post będzie mi miło jeśli zostawisz komentarz. Będzie to znak, że odwiedzasz mojego bloga i chętnie zobaczę Cię tu ponownie. A jeżeli skorzystasz z przepisu to dodatkowo wyślij mi zdjęcie potrawy jaką przygotujesz.
Jednocześnie proszę o nie umieszczanie linków swoich lub innych stron.

Zapraszam do odwiedzin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...