piątek, 27 kwietnia 2012

Zupa kalafiorowa

                                      Kalafiorowa to jedna z moich ulubionych zup. Mogłabym ją jeść codziennie. Gdy tylko kalafior pojawia się w sklepie, kusi mnie aby zaraz zupkę ugotować.


składniki :
1 średni kalafior
2 marchewki
kawałek selera
1 pietruszka
kawałek pora
500 g kości z karkówki
500 g ziemniaków
natka pietruszki
natka selera
150 ml słodkiej śmietany 18%
2 łyżki mąki
świeży posiekany koperek
sól
pieprz
maggi
3 l wody

sposób przygotowania :
Kości umyć, włożyć do garnka zalać zimną wodą i gotować prawie do miękkości zdejmując burzyny.
Ziemniaki i warzywa korzenne obrać, umyć i pokroić w kostkę, dodać do wywaru.
Gdy będą prawie miękkie dodać posiekane zielone warzywa oprócz koperku i gotować około 10-15 minut.
Na koniec dodać podzielonego na różyczki kalafiora.
Doprawić do smaku solą, pieprzem i maggi.
Gdy kalafior będzie miękki zagęścić zupę śmietaną rozrobioną z mąką.
Zagotować.
Nalać zupę na talerze i posypać świeżym koperkiem.



12 komentarzy:

  1. Oj tez bym sobie chlipneła jej troszkę bo tak apetycznie wyglada mniami :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szukalam do porownania recepty, ta jest najlepsza.
    Ludzie przesadzaja z orientalnymi dodatkami, a przeciez chodzi tylko
    o pania polska Kalafiorowa!
    Pozdrawiam gleboko,
    Eva z Düsseldorf

    OdpowiedzUsuń
  3. właśnie taka jak moja mama robiła! Zdjęcie cudne, natchnęło mnie na kalafiorową dzisiaj. I jest dzisiaj pysznie i domowo.

    OdpowiedzUsuń
  4. dziś będę robić zupkę na jutro, uwielbiam, a ta Twoja wygląda ...pysznie;)

    OdpowiedzUsuń
  5. gotowałam dziś twoją zupkę...wyszła pszepyszna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę, że smakowała. Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. lol po co dajesz tyle warzyw i naturalnycg przylraw skoro maga caly ten smak zmieniasz na glutamin nonosodowy....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się jej unikać ale nie zawsze mi to wychodzi. Nawyk po pracy na kuchni w restauracji gdzie dawało się do wszystkiego maggi właśnie. Ale mam nadzieję, że to przezwyciężę. Oczywiście maggi można pominąć.

      Usuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny.
Jeśli spodobał Ci się ten post będzie mi miło jeśli zostawisz komentarz. Będzie to znak, że odwiedzasz mojego bloga i chętnie zobaczę Cię tu ponownie. A jeżeli skorzystasz z przepisu to dodatkowo wyślij mi zdjęcie potrawy jaką przygotujesz.
Jednocześnie proszę o nie umieszczanie linków swoich lub innych stron.

Zapraszam do odwiedzin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...