piątek, 27 kwietnia 2012

Zupa kalafiorowa

                                      Kalafiorowa to jedna z moich ulubionych zup. Mogłabym ją jeść codziennie. Gdy tylko kalafior pojawia się w sklepie, kusi mnie aby zaraz zupkę ugotować.


składniki :
1 średni kalafior
2 marchewki
kawałek selera
1 pietruszka
kawałek pora
500 g kości z karkówki
500 g ziemniaków
natka pietruszki
natka selera
150 ml słodkiej śmietany 18%
2 łyżki mąki
świeży posiekany koperek
sól
pieprz
maggi
3 l wody

sposób przygotowania :
Kości umyć, włożyć do garnka zalać zimną wodą i gotować prawie do miękkości zdejmując burzyny.
Ziemniaki i warzywa korzenne obrać, umyć i pokroić w kostkę, dodać do wywaru.
Gdy będą prawie miękkie dodać posiekane zielone warzywa oprócz koperku i gotować około 10-15 minut.
Na koniec dodać podzielonego na różyczki kalafiora.
Doprawić do smaku solą, pieprzem i maggi.
Gdy kalafior będzie miękki zagęścić zupę śmietaną rozrobioną z mąką.
Zagotować.
Nalać zupę na talerze i posypać świeżym koperkiem.



11 komentarzy:

  1. Oj tez bym sobie chlipneła jej troszkę bo tak apetycznie wyglada mniami :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szukalam do porownania recepty, ta jest najlepsza.
    Ludzie przesadzaja z orientalnymi dodatkami, a przeciez chodzi tylko
    o pania polska Kalafiorowa!
    Pozdrawiam gleboko,
    Eva z Düsseldorf

    OdpowiedzUsuń
  3. właśnie taka jak moja mama robiła! Zdjęcie cudne, natchnęło mnie na kalafiorową dzisiaj. I jest dzisiaj pysznie i domowo.

    OdpowiedzUsuń
  4. dziś będę robić zupkę na jutro, uwielbiam, a ta Twoja wygląda ...pysznie;)

    OdpowiedzUsuń
  5. gotowałam dziś twoją zupkę...wyszła pszepyszna.

    OdpowiedzUsuń
  6. lol po co dajesz tyle warzyw i naturalnycg przylraw skoro maga caly ten smak zmieniasz na glutamin nonosodowy....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się jej unikać ale nie zawsze mi to wychodzi. Nawyk po pracy na kuchni w restauracji gdzie dawało się do wszystkiego maggi właśnie. Ale mam nadzieję, że to przezwyciężę. Oczywiście maggi można pominąć.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.