sobota, 15 sierpnia 2015

Ogórki kanapkowe Margarytki


W internecie ostatnio furorę robią ogórki kanapkowe Margarytki ( http://margarytka.blogspot.com/2015/07/najlepsze-ogorki-kanapkowe.html ).
Postanowiłam i ja zmierzyć się z tymi ogórkami i zrobiłam kilka słoiczków.
Jeśli przypadną nam do gustu to na stałe zagoszczą w mojej spiżarni.
Niestety nie spróbowałam ich jeszcze bo minęło zaledwie kilka dni i pewnie ogórki się jeszcze nie przegryzły.
Choć przyznam, że ciężko mi się powstrzymać.
Ale przepis dodaję już teraz bo może i Wy się skusicie i zrobicie a jak spróbuję to może już ogórków nie być i po prostu nie zdążycie ich zrobić.



1,5 kg ogórków gruntowych ( nie za dużych )

Zalewa :
2 szk wody
1 i 3/4 szk octu 10 %
1 i 3/4 szk cukru
1 łyżka gorczycy białej
1 łyżka ziaren czarnego pieprzu
10 ziaren ziela angielskiego
1 łyżka soli
1 łyżka kurkumy ( płaska )

Ogórki umyć i pokroić na podłużne plasterki wzdłuż ogórków.
Wyparzone słoiki napełnić plasterkami ogórka i tak zostawić a zabrać się za przygotowanie zalewy.
Do garnka wlać wodę, dodać wszystkie przyprawy oraz cukier ale bez octu i zagotować.
Następnie wlać ocet, gotować zalewę około 5 minut a potem zalewę przecedzić i zalać jeszcze gorącą ogórki w słoikach.
Zakręcić zakrętki i wstawić słoiki do garnka z dnem wyłożonym ściereczką.
Nalać do garnka wodę do 3/4 wysokości słoików i pasteryzować od 5 do 7 minut od zagotowania.
Słoiki wyjąć z garnka na ściereczkę i zakryć słoiki ręcznikiem.
Zostawić je do wystudzenia a potem wynieść je w chłodne i przewiewne miejsce.
Ogórki muszą się przegryźć więc trochę trzeba na konsumpcję zaczekać jakieś dwa tygodnie.

ZOBACZCIE JAKIE PROMOCJE NA WAS CZEKAJĄ !!!




1 komentarz:

  1. Szkoda, że u mnie ogórki na ogródku się kończą, ale może jeszcze co nie coś uzbieram i przynajmniej kilka słoiczków zrobię, bo wyglądają smakowicie.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny.
Jeśli spodobał Ci się ten post będzie mi miło jeśli zostawisz komentarz. Będzie to znak, że odwiedzasz mojego bloga i chętnie zobaczę Cię tu ponownie. A jeżeli skorzystasz z przepisu to dodatkowo wyślij mi zdjęcie potrawy jaką przygotujesz.
Jednocześnie proszę o nie umieszczanie linków swoich lub innych stron.

Zapraszam do odwiedzin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...